טיפול טבעי להעלמת הכינים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול

טיפולרוב הילדים נדבקים בכינים במהלך חייהם. בעבר סברו כי כינים נטפלות לראשים מלוכלכים, אך היום יודעים כי הדבר אינו נכון בהכרח.

הכינים מעדיפות ראשים נקיים, שם הן יכולות לחיות לאורך זמן.

אורך החיים של כינה על הראש הוא 30 ימים והיא מסוגלת להטיל שש כינים מדי יום. כיום גילו כי הכינים מפתחות עמידות לחומרי הדברה ולכן פחות מומלץ להשתמש בתכשירים המכילים חומרים אלה.

בעבר הציעו פתרונות מסוגים שונים לצורך התמודדות עם הכינים, כולל גילוח השיער מהראש, שימוש בנפט, תכשירים כימיים ותערובות ביתיות.

העדפה לטיפול טבעי בכינים

הנטייה הרווחת כיום היא לטפל בכינים בדרכים טבעיות ובתכשירים טבעיים ולהשאיר מאחור את החומרים הכימיים המזיקים.

תכשירים נוגדי כינים המבוססים על חומרים כימיים מכילים חומרים שמשמשים גם כחומרי הדברה כשהם נמצאים בריכוזים גבוהים, ומכאן הסכנה, מה גם שהשימוש בחומרים הכימיים גורם לנזקים אקולוגיים כבדים.

תינוקות וילדים מתחת לגיל שנתיים, נשים הרות ונשים מניקות אינם יכולים להשתמש בתכשירים כימיים. החזרה על הטיפול התרופתי כימי אסורה בפעם השנייה ויתכן שלמרות הטיפול, הילדים יידבקו בשנית לאחר זמן קצר.

מכל הסיבות הללו הנטייה כיום היא לבחור להשתמש בטיפול טבעי בכינים כלומר, בתכשירים המבוססים על חומרים טבעיים בלבד שאינם מסוכנים לבריאות ואינם גורמים נזקים אקולוגיים.

פתרונות טבעיים

כאמור, הנטייה היום היא לחזור אל הטבע ולהשתמש בחומרים טבעיים כדרכים לריפוי מחלות ולטיפול בתופעת הכינמת.

בטבע ישנם סוגים שונים של צמחי מרפא בעלי סגולות רפואיות ייחודיות, מהם רוקחים תכשירים ותרופות טבעיות. אותם צמחים נותנים מענה טוב יותר ויעיל לבעיות רפואיות מאשר נותנות התרופות המכילות חומרים כימיים.

כאשר משתמשים בתכשירים כימיים לטיפול בכינים, הן אמנם מתות, אך ככל שמרבים את השימוש בהם, כך הכינים מפתחות עמידות לחומרים, בדיוק כמו שקורה עם שימוש רב באותו סוג של אנטיביוטיקה שבה החיידקים מפתחים עמידות לחומר הפעיל והאנטיביוטיקה מאבדת מכוחה.

חברת "מורז צמחי מרפא" פיתחה את השמפו "כינקייר" לטיפול בכינים שמורכב מחומרים טבעיים בלבד. המרכיב הפעיל שבו הוא 100% צמח הפוליגונום שלו יש סגולות רפואיות.

בנוסף ישנם צמחי מרפא נוספים שיעילים מאוד בהשמדת כינים. השמפו גורם לייבוש הכינה ומשמיד אותה בצורה מכאנית, תוך כך שהוא משנה את תנאי מחייתה על הקרקפת. הכינים לא מסוגלות להתקיים בתנאים החדשים שנוצרו, מתייבשות ולא מצליחות לפתח עמידות, ולכן הן מתות.

דרך טבעית שמומלצת למניעת הידבקות בכינים היא טפטוף של טיפות שמן רוזמרין מאחורי האוזניים לפני היציאה מהבית.

הריח של שמן הרוזמרין הוא חזק ודוחה את הכינים. לצורך טיפול וסילוק של הכינים מהראש ישנו טיפול טבעי על ידי מהילה של שתי טיפות שמן עץ התה בכוס מים. מרטיבים את השערות בתערובת שנוצרה ומסרקים את השיער במסרק דק.

חומר טבעי נוסף לטיפול בכינים נקרא "צ'יק צ'אק"- הוא מורכב משמן אניס, משמן קוקוס, מאלכוהול ומשמן ילאנג-ילאנג. ניתן למרוח אותו על ראש הילדים מעל גיל שנתיים.

שיטה נוספת לטיפול טבעי בכינים היא באמצעות שמן עץ התה. מומלץ להשתמש בשמן מהסוג האוסטרלי בגלל החריפות והעוצמה שלו שבעזרתן הוא משמיד את הכינים ואת הביצים יחד.

אין למרוח את השמן ישירות על השיער או על הקרקפת בגלל עוצמתו. כדי שאפשר יהיה למרוח אותו על השיער מדללים אותו בשמן שקדים, בשמפו או במרכך, בקרם לחות לשיער וכדומה.

לאחר הערבוב מורחים את התערובת על השיער והקרקפת ולאחר כ-20 דקות מסרקים במסרק סמיך. על הפעולה חוזרים פעם ביומיים למשך שבוע.

ראו גם:

תרופות סבתא נגד כינים

טיפול בכינים – המדריך המלא להורים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן