צביעת שיער מחסלת את הכינים?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

צביעת שיער משמידה כינים - אמת או מיתוסכינים הם חרקים קטנים וטפיליים הגורמים לגירוד רציני מטריד. הן גדלות במהירות ועוברות מאדם אחד לשני באמצעות שיתוף מברשות או כובעים, או אפילו באמצעות התקרבות. לכן חיוני לנקוט בצעדים להיפטרות מהכינים עם הופעתן, ולבצע טיפול מקיף המונע את השבתן.

בעוד שקיימות שיטות יעילות רבות לפתור את הבעיה, חלק מהאנשים מאמינים כי צבעי שיער, או נכון יותר מי החמצן המשמשים לצביעת שיער, יעילים באותה מידה. מאמר זה דן בשאלה האם מדובר בעובדה או במיתוס.

אופן פעולת מי חמצן

מי חמצן הם סוג מסוים של אלכוהול המאופיין בחומר דליקה גבוה, ריח עוצמתי ויכולת אידוי מהירה. בהתאם לריכוז החומר, השפעתו על השיער עשוי להיחשב כמועיל או מזיק. השימוש במי חמצן מייבש את השיער, אך למרות השפעה זמנית זו, ניתן להשתמש בו גם כחומר טיפולי ביתי לחיסול כינים.

שימוש במרכיב זה כתרופה כרוכה בסירוק נמרץ של השיער, מריחה מקיפה של החומר, השארתו על הקרקפת והשיער למשך דקה ואז שפשוף חזק של השיער במגבת בהירה. במצב זה, החומר עשוי להרעיל את הכינים בראש, גורם להן להתנתק מהשיער ולנשור על המגבת, אך החומר אינו הורג אותן.

השפעת מי החמצן על ביצי הכינים והראש

השאלה הגדולה היא מה לגבי ביצי הכינים. הביצים הראשונות מוטלות על ידי הכינים ממש ליד הקרקפת, והן בוקעות כעבור שבוע עד עשרה ימים. מי החמצן המשמשים לצביעת השיער, גורמים לביצים לגסוס, אך הן עדיין ממשיכות להתקיים ולדגור. ביצת כינים מתפתחת כתוצאה מהחום של הראש, הן מתרבות במחזור, ומתחילות הכול מהתחלה.

בשלב זה ניתן להשתמש במי החמצן שוב ושוב ושוב, אך השימוש הגובר הורס את השיער ואת עור הקרקפת, באופן של תופעות לוואי חמורות. הקרקפת עשויה להיות אדומה, מגורה, להיצרב מהחומר הכימי או לייצר פצעים פתוחים. השיער עשוי להתייבש, להיות שביר, פגום, ולנשור בכמויות גדולות. הגוף סופג את הכימיקלים מהאמוניה ומעבד אותם באמצעות הכבד והכליות.

החלק הגרוע ביותר באפשרות טיפול זו היא שביצי הכינים עדיין נמצאות על הראש. הן נופלות על השיער, ונדבקות אליו. בסופו של דבר הן גדלות מהקרקפת, במקביל לצמיחת השיער, ועשויות להיות גלויות.

האם צבעי שיער הורגים כינים?

כן. קיימים מקרים שבהם האמוניה בצבעי השיער הורגת כינים בוגרות וכינים צעירות. חלק ממותגי צבעי השיער מכילים חומרים כימיים הנחשבים כרעילים לכינים. יחד עם זאת, החומר אינו מוכח ביעילותו נגד ביצי הכינים, היות והכימיקלים אינם חודרים אליהן. כלומר, הבעיה תתפתח שוב כשהביצים יבקעו כעבור שבוע עד עשרה ימים, וייצרו כינים חדשות.

כך שבעוד שצביעת שיער עשויה להרוג כינים חיות על השיער, יש לנקוט בצעדים נוספים להיפטרות מהכינים, ולהשתמש בחומרים הטיפוליים ההורגים גם את ביצי הכינים וגם את הכינים עצמן, באופן המונע מהן להתרבות ולשוב.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן