כינים מתחילות לפתח עמידות לתכשירים כנגדן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

עמידות של כינים כנגד תכשיריםכל הורה חרד מפני קבלת הודעה מהגן או בית הספר בו לומדים ילדיו, המבשרת שהילד המקסים שלו נושא כינים. כיום, הודעות אלו עשויות להגיע בתכיפות מוגברת יותר. חוקרים סבורים שכינים ב-25 מדינות פיתחו מוטציות גנטיות המפתחות עמידות בפני סדרת טיפולים כימיים.

ממצאי המחקר הוצגו באסיפה הלאומית של האגודה האמריקנית לכימיה בבוסטון, שנערכה באוגוסט 2015. המחקר מתחיל בהסבר שכינים זוכות כיום למוניטין גרוע, אך למעשה הן מהוות יותר מטרד מאשר בעיה רפואית חמורה, ויש דברים גרועים יותר, כגון דלקות או מחלות כרוניות. אלא שרוב ההורים אינם מתמודדים עם מחלות כרוניות של ילדיהם על בסיס קבוע. אך עם התפרצויות כינים, לעומת זאת, הם מתמודדים באופן כמעט חוזר ונשנה.

הכינים פיתחו מוטציות גנטיות

המחבר הראשי של המחקר, פרופסור קיונג יון מאוניברסיטת דרום אילינוי, דיווח שקבוצת המדענים שלו אספה דגימות כינים ממספר רב של אוכלוסיות כבכל רחבי הארץ. הוא הסביר שככל שהכינים מפתחות עמידות גבוהה יותר, כך קשה יותר להרוג אותן.

ניתן להשתמש במספר מוצרים לחיסול הכינים, אך ככל שמשתמשים ביותר מוצרים, כך הכינים הופכות להיות עמידות יותר בפני הטיפול. הוא בדק את הכינים לגילוי מוטציות גנטיות, שנמצאו בזבובים בשנות השבעים המאוחרות, לאחר שחקלאים התחילו להשתמש בחומרי הדברה חזקים.

יון מסביר שיש צורך בהפקת לקחים משימוש היתר במוצרי הדברה כימיים, שקל במשך למעלה מעשרים שנים הם גורמים לבעיות. הם מכילים כימיקלים רבים, ויש צורך להפחית את השימוש בהם. לדבריו, פיתוח עמידות הכינים לחומרי הדברה זהה להשפעת צריכת אנטיביוטיקה בכמויות מוגברות, המובילה להגברה בעמידות לתרופות.

בשנת 1990 התחילו רופאים להמליץ על מעבר לתרופות יעילות יותר, שהוכחו כיעילות לטיפול בכינים, אך כיום גם הן נחשבות למיושנות, ולכן התעורר הצורך באיתור טיפולים אלטרנטיביים. חלק מהאנשים מתמודדים עם בעיית הכינים באמצעות מעבר טיפולים המבוססים על צמחים.

טיפולים חלופיים לכינים

יותר ויותר הורים בוחרים באפשרויות טיפול בריאות וטבעיות יותר לכינים, כגון שמן עץ התה. הם משתמשים בשמפו או מרכך המכיל מרכיב זה, על נמת להדוף כינים. מרכיבים אחרים כוללים שמן קוקוס, מנתול, שמן אקליפטוס, שמן לבנדר, ושמן רוזמרין. יון ממליץ על זהירות במוצרים אלו.

לדבריו, אנשים סבורים שחומרים אלו בטוחים היות והם טבעיים, אך שמנים טבעיים חזקים נגישים בקלות, והכינים מפתחות עמידות גם אליהם. הורים המתוסכלים מבעיית הכינים החוזרת ונשנית של ילדיהם, אינם קוראים את הוראות השימוש ביסודיות, ומשתמשים במוצרים באופן שגוי.

שימוש במוצרים כימיים כפתרון לכינים – לא קיים פתרון מהיר לבעיה זו אך יון וצוות המדענים הצביעו על סוג חדש של חומרים כימיים הנושאים הבטחה. קיימת קבוצה של מוצרים כימיים חדשים, המכילים חומרים פעילים שאינם חולקים את דרך הפעולה של החומרים הישנים. לראשונה, פותחו כיום לפחות שלושה מוצרי הדברה חדשים, בעלי מנגנוני פעולה שונים. מוצרים אלו זמינים באמצעות מרשם בלבד, כשהמוצרים הישנים לא עבדו, או שבוצע בהם שימוש גובר.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן