תרופות סבתא לטיפול בכינים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תרופות סבתא

תרופות סבתאהורים רבים נתקלים בתופעה של כינים אשר מתמקמות בראשי ילדיהם. חלקם מטפלים בבעיה באמצעות תכשירים כימיים, חלקם משתמשים בתכשירים טיבעיים וחלקם פונים לתרופות הסבתא הישנות והטובות.

במקרה של הידבקות והימנעות מכינים תרופות הסבתא נמצאו יעילות לא פחות מן התרופות הקונבנציונאליות. מהן תרופות סבתא וכיצד הן עוזרות כנגד כינים?

מהן תרופות סבתא?

תרופות סבתא הינן אותן תרופות שהשתמשו בהם הדורות הקודמים להורינו לפני שהומצאו התכשירים אשר ניתן לרכוש כיום בכל חנות טבע או בתי מרקחת.

בימים ההם השתמשו הסבתות בשיטות הטיפול שלמדו מהוריהן וכך הלאה לאורך ההיסטוריה.

את התרופות מכינים ממצרכים ביתיים כגון צמחים, שמנים, תבלינים, ירקות ופירות.

תרופות סבתא בחלק מן המקרים פועלות כתרופה פסיכולוגית אך במקרים רבים גם נמצאו נכונות הן מבחינה רפואית והן מבחינה מניעתית.

תרופות סבתא נגד כינים

  • רוזמרין – לרוזמרין תכונות המרחיקות כינים. טיפטוף שמן רוזמרין מאחורי האוזניים בכל יום עוזר למנוע הידבקות בכינים. במקרים בהם כבר התקיימה הידבקות בכינים יש להכין תמצית חפיפה מיוחדת מרוזמרין ולחפוף עימה את הראש. את התמצית מכינים כמו שמכינים תה: שמים עלי רוזמרין בכוס תה ומוזגים מים רותחים, ממתינים מספר דקות ומקררים. על החליטה להיות מרוכזת מאוד ולכן יש לשים כמות מספקת של עלי רוזמרין ולהשהות את התמצית מספיק זמן למיצוי מוחלט.
  • מרגרינה – ממיסים מרגרינה בקערה ומקררים אותה כך שלא תגרום לכוויות על הקרקפת. מורחים את השיער והקרקפת במרגרינה הרכה, עוטפים בניילון והולכים לישון. המרגרינה חונקת את הכינים וכן הופכת את השיער לשומני. יום למחרת מסרקים את השיער עם מסרק רגיל ומיד לאחר מכן עם מסרק מיוחד נגד כינים ששיניו צפופות. שמן המרגרינה מונע את הידבקות הכינים והביצים לשיער ולכן הן משתחררות ביתר קלות בעת הסירוק.
  • ווזלין – מורחים את הווזלין על השיער ושוטפים לאחר מספר דקות עם מים חמים. מסרקים את השיער עם מסרק צפוף ונפטרים מהכינים.
  • חומץ – רבים מן המתכונים לתרופות סבתא נגד כינים מכילים חומץ. חומץ ידוע כנוגד כינים בגלל ריחו החזק. שוטפים את השיער בחומץ, ממתינים מספר דקות ושוטפים את השיער במים. לאחר מכן מסרקים באמצעות מסרק נגד כינים.
  • לימון טרי – סוחטים לימון טרי לתוך כוס, מוסיפים ג'ינג'ר ומערבבים היטב. את הנוזל שנוצר מעסים אל תוך הקרקפת. כעבור שעה מסרקים את השיער במסרק צפוץ ושוטפים עם מים חמים. רצוי לשטוף היטב את השיער מן הלימון מכיוון שהוא גורם לשמש להבהיר את השיער.
  • שמן זית ושמן עץ התה – שני שמנים אלו יחדיו עוזרים לטפל בבעיית הכינים. לוקחים כף שמן זית ומטפטפים לתוכה 5 טיפות של שמן עץ התה. את התמצית שנוצרה מורחים על הראש וממתינים מספר דקות. את השיער מסרקים עם מסרק צפוף והורגים את כל הביצים והכינים שמוצאים ולאחר מכן שוטפים היטב את הראש במים חמים.
  • שילוב תמציות אתריות – מכינים תמצית אחת המשלבת בין מספר שמנים אתריים, מורחים על הראש ממתינים מספר דקות, מסרקים עם מסרק צפוף ופותרים את בעיית הכינים. להכנת התמצית מערבבים 27 טיפות מכל אחת מן התמציות הבאות: תמצית אתרית רוזמרין, גרניום, הדס ולבנדר ושתי כפות שמן זית. את התמצית ניתן להוסיף לשמפו ללא ריח ולחפוף יום יום למשך שבועיים (לא יותר) או למרוח מאחורי האוזניים בשביל למנוע הידבקות חוזרת.

לסיכום, קיימות מספר תרופות סבתא לטיפול בבעיות הכינים אשר נמצאו יעילות לא פחות מתכשירי הטיפול הקונבנציונאליים.

ראו גם:

מדריך איתור כינים

טיפול בכינים – המדריך המלא להורים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן