מיתוסים ואמיתות בנוגע לכינים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ילד

ילדככל שתופעת הכינים נפוצה, כך נפוצים המיתוסים המתמשכים לגביהן, ומיתוסים רבים עקשניים כמו הכינים עצמן. מאמר זה דן במספר מיתוסים נפוצים על כינים, והאמיתות הניצבות מאחורי התפיסות המוטעות.

כינים מקפצות מראש לראש

לכינים אין כנפיים והן אינן מסוגלות לעוף או לקפוץ. למעשה, הן זוחלות ועוברות מראש אל ראש כאשר ילדים או אנשים נצמדים או קרובים.

ניתן להידבק בכינים כאשר השיער מלוכלך או כאשר לאדם יש הרגלי היגיינה רעים.

אדם אכן עשוי לסבול מכינים אם שיערו מלוכלך, אם הוא אינו מקפיד על הרגלי היגיינה אישית נאותים, או אם ביתו מלוכלך.

ראש מגרד אומר ככל הנראה שהילד או המבוגר סובל מכינים

קרקפת מגרדת היא אחד התסמינים הנפוצים של כינים, אך קיימות אף סיבות נוספות לתסמין זה, כגון קשקשים או עור יבש.

הכינים מעדיפות שיער ארוך

לכינים לא אכפת אם השיער קצר או ארוך. כינים שורצות בכל שיער, וניזונות מהדם אותו הן מקבלות מהקרקפת. נכונה העובדה כי קשה להיפטר מהכינים כאשר השיער ארוך וסבוך מאשר שיער קצר ודל.

ניתן לקבל כינים מחיות מחמד

כינים אינן יכולות להיות מועברות מחיות מחמד, ואף להפך.

כינים מעבירות מחלות

החדשות הטובות הן כי לא קיימת ראיה מדעית כי כינים מפיצות מחלות. יחד עם זאת, הן עלולות להטריד מאוד. ילדים הסובלים מכינים עלולים לחוות גירוד עז ופתח פריחה מהעקיצות, והעור עשוי להידבק מהשריטות. הם עלולים לחוש עצבנות ולסבול מבעיות שינה בגלל הגירוד. וכמובן, כינים עלולות להיות נושא רגשי מטריד לילד בעיני הסביבה וגם ולמשפחתו.

על מנת להרוג את הכינים, יש להכניס את כל החפצים של הילד לשקיות פלסטיק ולהניחם במקפיא, או להשאירם בשקיות למשך מספר שבועות

מיתוס זה נולד לפני שנים, אך יש להבין כי היום כינים אינן שורדות זמן ארוך הרחק מהמארח האנושי. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התפשטות הכינים בסביבה היא פשוט לטפל היטב בשיער באמצעות התכשירים המתאימים, לנקות את כל הפריטים והאזורים בהם הכינים עלולות להימצא, לשטוף מצבים ומגבות במים מים ולייבשם במייבש בעל עוצמת חום גבוהה על מנת להרוג את כל הכינים וביצי הכינים.

לרוב ילדים מקבלים כינים בבית הספר או בגן

זהו מיתוס נפוץ אשר כנראה נובע מהעובדה כי ילדים בגין בית הספר והגן נמצאים בסיכון מוגבר להידבק מכינים. האמת היא, כי ילדים נוטים לקבל כינים ממקומות ופעילויות בהם קיימת סבירות גבוהה יותר למגע ראש ישיר עם חפצים אישיים כגון מסרקים, מצעים, מגבות ואביזרי שיער. המקורות הנפוצים ביותר של מכת כינים, בנוסף לבית הספר והגן, הם בטיולי מחנאות, מעונות יום, מסיבות פיג'מות ופעילויות ספורט.

כינים מדבקות מאוד וילדים שאובחנו עם כינים צריכים להיות מבודדים עד שכל הכינים מחוסלות

האמת היא כי כינים מפוזרות בתדירות גבוהה ביותר באמצעות מגע ראש בראש, אשר מאפשר לכינים לזחול מאדם אחד למשנהו. מאחר והן אינם קופצות מראש לראש, ניתן למנוע הידבקות באמצעות נקיטת אמצעי זהירות כגון לא לשתף חפצים אישיים ולהימנע ממגע קרוב. מיותר לבודד ילד הסובל מכינים או להרחיקו מבית הספר והגן, כל עוד הוא החל בטיפול.

טיפולים טבעיים אלטרנטיביים לכינים הם תמיד בטוחים ויעילים לילדים

האמת היא כי על ההורים להיות זהירים בעת שימוש במוצרים טבעיים לטיפול בכינים. מוצרים רבים אינם מאושרים לשימוש, ועשויים להכיל חומרים כגון שמנים אתריים מסוימים אשר אינם מומלצים לטיפול על ילדים צעירים. יש לבדוק תמיד עם הרופא לפני השימוש בכל מוצר על הקרקפת, ויש לזכור כי לא קיים מוצר, טבעי או כימי, אשר יעיל במאת האחוזים להרוג כינים וביצי כינים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן