המדריך לאיתור כינים ביעילות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כינה

כינההכינה הינה חרק טפיל המתיישב בעיקר על קרקפתו של האדם. כיני הקרקפת נפוצות בעיקר בקרב ילדים בגיל הגן ובית הספר היסודי.

הכינים מדבקות ועוברות באמצעות מגע ישיר של השיער או באמצעות שימוש בחפצים הקשורים לשיער כגון: מסרק, מגבת, סיכות שיער וכדומה.

הידבקות בכינים גורמת לתחושת גרד עזה באזור הקרקפת, העורף והצווואר. גירודים אלו בלתי פוסקים ולא נעימים. כדי לטפל בכינים יש קודם לאבחן אותן ולחסל אותן. במאמר זה תמצאו מדריך מפורט לאיתור כינים וחיסולן.

היכן מתמקמות הכינים?

סוגי הכינים נחלקות על פי האזורים בהן הן מתיישבות. קיימים שלושה סוגים עיקריים הנטפלים אל האדם: כיני הקרקפת, כיני הגוף וכיני הערווה.

הכינים ניזונות מדמו של הפונדקאי, בעת ההזנה מפרישות הכינים רוק הנדבק לעורו והוא הגורם לתחושת הגירוד הבלתי נסבל.

הנקבות מטילות את ביצותיהן במרחק של סנטימטר עד שלושה סנטימטר מעורו של האדם ולכן קשה מאוד להבחין בהן מרחוק. לאחר שבוקעת הכינה הצעירה נשארת הקליפה דבוקה לשיער במשך חצי שנה ולאחר כשלושה חודשים לערך ניתן להבחין בה ביתר קלות.

מדריך איתור כינים – כיצד מוצאים כינים

כינים הנטפלות לקרקפתו של האדם ניתנות לאבחון בראש ובראשונה באמצאות תחושת הגירוד העז באזור הקרקפת.

קיימות מספר סיבות לתחושות גירוד בראש: הראשונה הנה יובש בקרקפת, השנייה קשקשים והשלישית הינה הכינים הנוקבות את העור.

כאשר רואים את הילד מתגרד באופן חוזר ונישנה חייבת להידלק בראשינו נורת אזהרה וחשוב לוודא האם הגירוד נובע מכינים.

גורמים לגירוד – אבחון כינים, קשקשים או יובש של הקרקפת

 בדיקה ידנית

תחילה כדאי לבצע בדיקה ידנית. מושיבים הילד על כיסא, פורסים מגבת על כתפיו, פוסקים את שערות ראשו ומנסים להבחין בבביצים או בכינים. צבען של הביצים לבן- צהבהב והן בעלות גוון מבריק. הביצים יופיעו קרוב לקרקפת ותהיינה דבוקות לשערות ראשו.

חפיפה באמצעות קונדישינר וסירוק

במידה ובבדיקה הראשונה לא נמצאו סיבות אחרות לגירוד הראש ולא אובחנו כינים או ביצים ניתן לעבור לבדיקה באמצעות חפיפת הראש.

חופפים את ראשו של הילד בקונדישינר, מושיבים אותו על כיסא ומגבת על כתפיו. מייבשים קלות את שערו ומסרקים קודם במסרק רגיל לפתיחת הקשרים.

לאחר מכן משתמשים במסרק מיוחד לסירוק כינים (ניתן למצוא בכל בית מרקחת) בעל שיניים צפופות כאשר מקפידים על פיסוק השיער וחלוקתו לקבוצות קטנות. לאחר כל פעולת סירוק מנגבים את המסרק במגבת בד ובודקים האם ישנם כינים או ביצים על המגבת.

חפיפת הראש באמצעות תכשירים נוגדי כינים

לכינים ולביצי הכינים ישנה נטייה להידבק אל השיער ולהתחבא באזורים קשים לסירוק לכן הסירוק באמצעות מסרק צפוף לא תמיד מספיק לאבחון הכינים.

במקרים כאלו ניתן לאבחן את הכינים באמצעות חפיפת הראש על ידי תכשירים נוגדי כינים (ניתן למצוא בכל בית מרקחת) תוך תשומת לב מלאה להוראות הכתובות על גבי המכשיר.

בהמשך חוזרים על אותו תהליך כמו בפעמים הקודמות.

חשוב לעבור עם המסרק לאט על כל אזורי הראש ומאחורי האוזנים. תכשיר החפיפה לרוב הורג את הביצים והכינים ולכן הן משתחררות מן השיער ביתר קלות וכך ניתן להבחין בהן.

בכל השלבים רצוי להשתמש בזכוכית מגדלת בכדי לשפר את איכות הראייה ולמנוע פספוסים. על שיער מתולתל או ארוך מאוד כדאי לעבור באופן איטי יותר ומסודר.

לסיכום, איבחון הכינים הינו תהליך חשוב הניתן לביצוע בהצלחה באמצעות מעקב אחר מדריך זה.

ראו גם:

מיתוסים ואמיתות בנוגע לכינים


לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן