טיפול בכינים בהריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כינים

כיניםכינים הם חרקים טפיליים המתרחשים כתוצאה ממגע ישיר עם חפצים כגון מסרק, מברשת, כובע, צעיף או באמצעות מגע של ראש בראש.

טיפול בכינים בזמן ההיריון עלול להוות מטרד, היות ורוב הטיפולים הנפוצים למצב זה מכילים כימיקלים רעילים. למרות שניתן לטפל בכינים באופן שאינו רעיל, הטיפול אינו מהווה תחליף לטיפול רפואי, ובכל מקרה, יש להתייעץ עם הרופא ולדון עימו על אפשרות טיפולים אלטרנטיביים.

מאמר זה חוקר את העובדות ומסקר את ממצאי המדענים על מנת להציג מבט מושכל על הנושא.

מדענים מייעצים נגד שימוש בתכשירים כימיים נגד כינים בזמן ההיריון

הכימיקלים העיקריים המשמשים בטיפול הדברת כינים וביצי כינים הם בדרך כלל פנוטרין, מלתיון ופרמתרין. לדברי מדענים בריטיים, חומרי הדברת כינים המבוססים על אלכוהול אינם מתאימים לכל אחד.

אם אישה בהריון או שהיא מיניקה, מומלץ לה להשתמש בקרם סירוק רטוב במקום בתכשירים כימיים. מוצר כינים אחד לפחות המותר לשימוש בזמן ההיריון הוא שמפו Lidane, אשר יעיל בקטילת כינים בוגרות וביציהן. בכל מקרה, יש להתייעץ עם הרוקח או רופא המשפחה לפני השימוש בחומרים כימיים, שכן שימוש בחומרים אלו בתקופת ההיריון מגביר את הסיכון ללוקמיה בכמעט פי שתיים.

אז מה כן מותר?

באופן כללי, מומלץ תמיד לנקוט באמצעי זהירות כשזה מגיע לטיפול בכינים וביצי כינים, על מנת להתמודד ביעילות עם הבעיה. הרי לפני הופעת מוצרי ההדברה הכימיים לטיפול בכינים, השיטה היחידה להתגבר על הבעיה הייתה להסיר באופן פיזי את הכינים וביציהן. שיטה זו עדיין ניתנת לשימוש בזמן ההיריון אך החיסרון שלה הוא הזמן הארוך הנדרש לטיפול זה.

קיימים מסרקים צפופים בעלי שיניים עדינות במיוחד או חשמליים, אשר יעילות בהסרת הכינים וביציהן. השימוש במסרק זה, תוך כדי שימוש במייבש שיער חם על השיער במשך רבע שעה, לפני שימוש בשמפו מותר כגון שמפו Lidane או מוצרי שמן עץ התה, עשוי לשפר את יעילות הטיפול. מומלץ לבצע את הטיפול המשלב אוויר חם וסירוק פעמיים ביום.

חומרים טבעיים חונקים

חנק הורג כינים באמצעות ניתוק אספקת האוויר שלהן. נשים בהריון הסובלות מכינים יכולות להשתמש בחומר סמיך ושמנוני, כגון מיונז או וזלין, ולכסות את הראש עם כובע רחצה מפלסטיק. יש להשאיר "מסיכה" זו על הראש במשך שמונה שעות או יותר ולאחר מכן לשטוף אותה. החיסרון בטיפול זה הוא בכך שלעיתים יתכן שרק לאחר שבוע ימים יוסר החומר השמנוני מהשיער באופן מוחלט.

טיפול בשמנים

פתרון מומלץ ויעיל נוסף להסרת הכינים מורכב מטיפול משולב של שלוש כפות שמן זית, כפית שמן עץ התה, טיפול רוזמרין או שמן אקליפטוס, וכמות קטנה של שמפו רגיל. יש למרוח תערובת זו על השיער תחת כובע רחצה נצמד מפלסטיק כחצי שעה. יתכן שידרשו מספר שטיפות על מנת להסיר את התערובת באופן יסודי לאחר הטיפול.

טיפול תרופתי

סוגים מסוימים של תרופות נגד כינים עשויות להיות בטוחות לשימוש במהלך ההיריון, אך רק בתנאים מסוימים. נשים הבוחרות להשתמש במוצרים כימיים נפוצים צריכות להתייעץ עם הרופא לפני השימוש, ובכל מקרה, לנסות שיטות טפול אחרות לפני כן.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן